Media Markt - Je bent toch WEL gek

Door Sand0rf op donderdag 31 juli 2014 12:23 - Reacties (43)
Categorie: -, Views: 16.528

Mijn oude televisie (Een pricewatch: Samsung LE37A557) was aan het overlijden. De achtergrondverlichting knipperde en ging na enige tijd helemaal uit. Zover dat ik bij de finale van het WK alleen nog een klein stipje zag waar de witte bal was en de rest er zelf bij moest verzinnen :+

Goed, opzoek dus naar een nieuwe tv. Omdat ik in de verbouwing van mijn nieuwe (en eerste) huis zit was het budget niet heel erg groot maar de tv moest wel van behoorlijke kwaliteit zijn. 3D was niet nodig, Smart TV met Netflix stond wel op het wensenlijstje. Na wat Googelen en zoeken in de pricewatch viel mijn keuze op een pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart. Volgens de reviews een tv met een prachtig beeld en een gunstig prijskaartje.

Op woensdag 16 juli ben ik samen met mijn vriendin wezen kijken in de Media Markt winkel in Rijswijk en daar samen besloten voor de TV te gaan. Helaas was de tv in de winkel niet op voorraad maar dat was geen probleem. In de webshop was hij op voorraad en zou zonder bezorgkosten de volgende dag worden geleverd. Daarna begon het gedonder. Voor het gemak heb ik alles maar in een chronologische tijdlijn gezet.

Donderdag 17 juli, 10:19.
Bestelling geplaatst in de webshop van de Media Markt en gelijk met iDeal betaald. De webshop en het bevestiging mailtje gaven aan dat het product op voorraad was en voor 22 uur besteld is de volgende dag in huis.

Donderdag 17 juli, 21:45
Twee mailtjes gehad van DynaLogic. Er stond een transport gepland voor vrijdag 18 juli tussen 8 en 18 uur inclusief Track & Trace codes. Op de T&T pagina stond inderdaad netjes mijn pakket met de status ‘Wacht op ontvangst goederen’. Alles ziet er nog goed uit en ik kijk uit naar de dag erna.
Overigens heb ik nog een ander mailtje van Media Markt zelf gehad met een Track & Trace code maar die deed het niet.

Vrijdag 18 juli, 6:35
Na het klinken van de wekker gelijk op de T&T pagina van DynaLogic gekeken en daar stond de volgende melding:
18 jul. 2014 05:21 Transportafspraak geannuleerd, reden: Opdracht niet uitgevoerd i.v.m. manco aankomst Dynalogic
Mmm, het gaat niet helemaal lekker geloof ik. Om 9 uur gelijk maar bellen met Media Markt.

Vrijdag 18 juli, 9:02
Contact opgenomen met de klantenservice van de Media Markt (gelukkig wel een gratis nummer). De medewerker wist verder ook niet wat er aan de hand was, ze maakt een ticket aan en beloofde dat er op maandag op terug zou worden gekomen.

Maandag 21 juli, 17:45
Geen bericht gehad van de Media Markt en ook geen wijziging op de ticket pagina. Nog maar eens bellen met de klantenservice. Ik kreeg bij toeval dezelfde medewerker aan de lijn als de keer ervoor. Duizend maal excuses dat er niet was gereageerd uiteraard en ze ging even overleggen met iemand anders (in alle telefoongesprekken moest er worden overlegd. Het lijkt erop dat de 1e lijnsupport niet veel meer wat als de standaard vragen) maar na 10 minuten wachten kwam het antwoord. Het pakket was per ongeluk naar het verkeerde depot verstuurd. Ze gingen eraan werken en ik zou de volgende dag horen wat de uitkomst was en wanneer mijn pakket zou worden verstuurd.

Woensdag 23 juli, 9:05
De dinsdag kwam en ging maar het bleef stil vanuit de Media Markt. Gelijk maar weer contact opgenomen. De medewerker aan de lijn vond het uiteraard allemaal zeer vervelend en ging weer langdurig overleggen met collega’s en wilde uiteindelijk een ticket aanmaken. Gezegd dat ik dit niet wilde omdat het vorige ticket ook niet was opgepakt. De medewerker zei dat ze niet bij de DynaLogic systemen konden en via de telefoon moesten overleggen. Dit heeft hij gedaan (zegt hij) en na een kwartier kwam er goed nieuws. Er zou een nieuwe TV worden verstuurd en ik zou die avond wederom een T&T code ontvangen en de dag erna de tv ontvangen. De medewerker kon het adres niet wijzigen van mijn woning naar mijn werk (“Dat zit in het systeem van de vervoerder en daar hebben we geen invloed op”) dus ik moest maar een dag vrijnemen.

Donderdag 24 juli, 9:00
Geen codes ontvangen en verder ook geen wijzigingen op de verschillende statuspagina’s. Ik heb er dan ook een beetje de pest in dat er wat gaat gebeuren. Wederom de klantenservice van de Media Markt maar gebeld. Het gesprek ging ongeveer als volgt.
Ik Ik heb gister contact gehad met een collega van u en die heeft me verteld dat ik gister nieuwe track & trace codes zou ontvangen en het pakket vandaag zou worden bezorgd maar die heb ik niet gehad.
MM Maar meneer, dat gaat helemaal niet zo. Het pakket wordt als een virtuele ruiling gezien en u dient zelf een afspraak te maken met de vervoerder om het pakket te laten bezorgen.
Ik Wait what?! Ik heb dus voor niks een vrije dag opgenomen.
MM Ik ben bang van wel, er wordt vandaag in ieder geval niks bezorgd. U moet contact opnemen met DynaLogic en een afspraak plannen.
Ik Uw collega l*lt dus uit zijn nek
MM Ja, ik ga wel kijken of ik daar achteraan kan gaan maar ik kan niks beloven.
Ik U wordt bedankt, als dit eerder was verteld had dat een hoop frustratie en een vrije dag gescheeld.

Daarna direct de DynaLogic gebeld (a 45 cent per minuut) om daar een bezorgafspraak te plannen. (“Ja meneer, die staat al sinds maandag in het systeem. Vreemd dat u daar niet over bent bericht”) De afspraak gemaakt voor vrijdag 25 juli en ook gelijk het adres gewijzigd naar mijn werk. Daarna inderdaad bevestigingen gehad Het begint er allemaal wat beter uit te zien maar de status ‘Wacht op ontvangst goederen’ maakt met nog niet helemaal blij.

Vrijdag 25 juli, 6:35.
Gelijk maar weer op de T&T pagina kijken en wat schetst mijn verbazing.
5 jul. 2014 05:11 Transportafspraak geannuleerd, reden: Opdracht niet uitgevoerd i.v.m. manco aankomst Dynalogic
De Media Markt krijgt het weer niet voor elkaar om een pakket uit hun eigen magazijn naar de vervoerder te versturen. Ik wordt lichtelijk gek…

Vrijdag 25 juli, 9:00
Zodra het mogelijk is de klantenservice gebeld. Weer duizend maal excuses en maar een nieuw ticket laten aanmaken. Wel ge-eist dat ik dezelfde dag nog een antwoorde wilde hebben waarna de medewerker er een prioriteit op zou zetten.

Vrijdag 25 juli, 11:30
Zowaar antwoord op het ticket.
“Geachte meneer Sand0rf, Terugkomend op uw vraag betreffend de levering van uw bestelling kunnen wij u het volgende mededelen. Dit artikel was tijdelijk uit voorraad, de verwachte levertijd in het magazijn wordt 29-07, daarna zal de bestelling binnen 1 a 2 werkdagen bij u aangeboden worden. Nogmaals onze welgemeende excuses voor de ondervonden hinder. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Uw Media Markt team”

Mijn reactie
“Waarom staat er dan op dit moment (25-7-2014 11:42) op jullie website (http://www.mediamarkt.nl/...1,1348985.html?langId=-11) 'Online op voorraad. Voor 22:00 besteld, morgen in huis '.”

Hun reactie
Geachte meneer Sand0rf, Tijdens het versturen van de mail naar u is de voorraad bijgewerkt, ook op de website. Het artikel wordt nu klaargemaakt voor verzending in ons magazijn. Naar verwachting zult u na het weekend de bestelling ontvangen. U zult per mail nog een bevestiging ontvangen wanneer de bezorger het pakket in ontvangst heeft genomen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Uw Media Markt team

De voorraad status was helemaal niet aangepast en dit lijkt vooral op een smoesje. Ik heb het verder maar gelaten want het zou verder niks oplossen.

Vrijdag 25 juli, 16:45
Een mailtje van DynaLogic met de melding dat er een zending van de Media Markt voor me is. Deze wordt geleverd op maandag 28 juli tussen 8 en 18 uur. Direct het adres aangepast naar mijn werkadres en afgewacht. Kennelijk dus toch geen virtuele ruiling maar een nieuwe zending?

Maandag 28 juli, 11:33
Het pakket is eindelijk afgeleverd. Overigens kudo’s voor het T&T systeem van DynaLogic met de kaart en het aantal adressen wat nog voor mijn adres is. Wel jammer dat het pakket 10 dagen later is dan de originele planning.


Samenvattend heb ik meerdere keren beloftes gehad van medewerkers van Media Markt en werden me zelfs leugens verteld. Ik ben dus niet zo tevreden met de ervaringen in de webshop. Uiteraard heb ik wel met de gedachte gespeeld om mijn geld terug te vragen de tv ergens anders te gaan kopen maar dat duurt 10 werkdagen en ik vermoedde dat het sneller was om de levering af te wachten.

Media Markt, je bent toch wel gek!

Volgende: Media Markt - Je bent toch WEL gek deel 2 01-'15 Media Markt - Je bent toch WEL gek deel 2
Volgende: Weekendje Parijs 04-'14 Weekendje Parijs

Reacties


Door Tweakers user Eagle Creek, donderdag 31 juli 2014 13:02

Tja. En niet alleen bij de MM. Dit soort verhalen hoor je regelmatig en ik heb ze zelf ook al meermaals meegemaakt. Als het proces goed gaat is het vaak binnen no-time geregeld maar als je érgens een aanpassing krijgt binnen dat proces komt Murphy met z'n hele familie binnenstampen.

Wat ik zelf zo jammer vind om te zien is dat al die standaardprocessen totaal geen rekening houden met afwijkingen. En dan krijg je te maken met verwarde medewerkers, blokkerende systemen, gebrek aan informatie of andere problemen. Dat is ook precies wat je hierboven beschrijft.

En... communicatie... terugbelafspraken die niet worden nagekomen, aannames, gebrek aan informeren over de voortgang. Dat vind ik dan wel nog kwalijk. Je moet er zelf telkens achteraan en niemand voelt zich verantwoordelijk. Die excuses telkens zijn vaak wel gemeend maar niet structureel zinvol..

Door Tweakers user Grimmie187, donderdag 31 juli 2014 13:05

Sja.. Helemaal mee eens!

Uit ervaring weet ik dat je de webshop van de mediamarkt moet mijden als de pest!

Als ik al vanwege hoge noodzaak iets nodig heb van de mediamarkt koop ik het in de winkel zelf, mocht het niet op voorraad zijn of er wordt geknoeid met de prijs (gebeurt regelmatig) sta ik direct weer buiten.

Stelletje boeven zijn het, helaas soms wel de goedkoopste :+

Door Tweakers user triflip, donderdag 31 juli 2014 13:17

MediaMarkt blijft verantwoordelijk voor de bezorging totdat jij het pakket hebt ontvangen. Dus als er contact nodig is met een tussenpersoon (dynalogic) dient MM hiervoor zorg te dragen of door zelf te bellen \ jou door te verbinden \ jou door die partij op te laten bellen. De gemaakte telefoonkosten kan je nu gewoon bij MM neerleggen want die zijn ontstaan door een fout van hun. Zal wel een flinke klus worden om ze laten betalen.

Door Tweakers user rrikkert, donderdag 31 juli 2014 13:18

Dure TV als je de vrije dag ook meerekent. Die dag had je beter ergens anders aan kunnen/willen besteden natuurlijk.

Door svenn, donderdag 31 juli 2014 13:20

Bij aankoop van goederen op het web, kun je toch steeds je geld terug vragen ? 10 dagen wachten op een TV die reeds betaald is... jee, ze hadden hem mogen houden wat mij betreft, (web)winkels genoeg.

Door Tweakers user himlims_, donderdag 31 juli 2014 13:23

svenn schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:20:
Bij aankoop van goederen op het web, kun je toch steeds je geld terug vragen ? 10 dagen wachten op een TV die reeds betaald is... jee, ze hadden hem mogen houden wat mij betreft, (web)winkels genoeg.
dat is ook weer een procedure van weken

Door Lighteye, donderdag 31 juli 2014 13:27

Och ja, Media Markt... blijkbaar is hun internetshop een ander bedrijf dan de winkel.

Zo stond ik een keer in Groningen in de winkel (weet niet meer zo welk artikel). In ieder geval op de webshop was het artikel goedkoper dan in de winkel dus ik vragen aan een verkoper. Ja hoor dat klopt. Maar vroeg ik waarom, als ik online bestel ben ik ook nog de verzendkosten kwijt en ik haal het liever op omdat ik ivm werk weinig thuis ben? Toen kreeg ik dus het verhaal dat de internetshop een ander bedrijf is eigenlijk. Maar vertelde de verkoper, je kunt het wel via internet bestellen en dan gratis laten bezorgen hier in de winkel zodat je het hier kunt ophalen en dat je dan dus voor de verzending niet hoeft te betalen... maar ik mocht het artikel in de winkel niet meenemen voor de prijs van de internetshop...

Nou ja, ik heb uit principe maar ergens anders besteld. Geld is het enige wat bedrijven tegenwoordig als taal verstaan en meer mensen zouden gewoon niet moeten bestellen bij dit soort belachelijke vertoningen...

Door Tweakers user bonyuri, donderdag 31 juli 2014 13:28

MediaMarkt, Saturn, BCC, etc moet je sowieso mijden als de pest.

Prijzen zijn vaak niet heel spectaculair, en als ze dat wel zijn, zijn het vaak verouderde producten, of producten specifiek voor die bedrijven.
Mij zul je er niet snel zien :)

Door Tweakers user Gertjuhjan, donderdag 31 juli 2014 13:47

Lighteye schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:27:
Och ja, Media Markt... blijkbaar is hun internetshop een ander bedrijf dan de winkel.
Ik heb het ook meegemaakt. Ik was op zoek naar een droger. Op de website bekeken en dacht, die ga ik in de winkel bekijken (en vragen over stellen).

Kom ik in de winkel aan, ja meneer die hebben wij niet. Ik kan hem wel bestellen voor deze prijs(50 euro duurder dan webshop)
Ik zeg, op de webshop is die bedrag x. Maar toen vertelde deze man dat iedere winkel een franchisenemer is en eigen prijzen mag bepalen aan de hand van nabije concurrentie.

Door Tweakers user MicGlou, donderdag 31 juli 2014 13:58

Ik heb daar 1 methode voor: bestelling annulering op basis van niet nakomen afspraken. Als een webshop mij zegt de spullen op voorraad te hebben en voor 20:00 besteld morgen in huis... dan verwacht ik dat ook. Ik vind mijzelf dan nog heel erg coulant als ik 1 of 2 dagen langer wacht... maar daarna is het gewoon annuleren. Dit zijn praktijken die helemaal niet vreemd zijn bij geen enkele winkel die online verkoopt... want tja, wie koopt er nou bij een bedrijf die de spullen niet op voorraad heeft? Dan liegen we er maar even over zodat de klanten niet bij een ander gaan kijken...

Ik vind het persoonlijk onder het kopje misleiding vallen en er wordt door de markt veel te licht mee omgegaan... ik trek persoonlijk best zwaar aan dat soort dingen want afspraak = afspraak... andersom werkt het ook niet zo want dan pakken bedrijven je ook graag hard aan als je een afspraak niet nakomt.

Door Tweakers user Sand0rf, donderdag 31 juli 2014 14:01

Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook aangegeven aan de telefoon dat ik de gang van zaken en de vele verschillende antwoorden bijna misleiding vindt. Annulering heb ik over gedacht maar dat duurt ook minimaal twee weken omdat het bij verschillende mensen op het bureau komt te liggen. Uiteindelijk niet gedaan omdat afwachten waarschijnlijk sneller was (en is) geweest.

Door Tweakers user AtomicWing, donderdag 31 juli 2014 14:07

Nog zo'n mooie.

Via internet een Apple TV besteld; zou deze binnen enkele uren op kunnen halen.
Had nog geen afhaalbericht gehad, maar ging toch rond 16:45 richting de MM vestiging.

"Nee meneer, dit wordt naar ons verzonden vanuit een centraal magazijn. Ik kan echt niet boven een exemplaar halen en die aan u meegeven, ook al heeft u al betaald".

Onderweg naar huis, 15 minuten later, krijg ik een afhaalbericht van de MM dat het klaarligt in de vestiging. Volgende dag ophalen: "Meneer ik ga even boven een exemplaar pakken, momentje".

Klantgericht werken is daar echt een onbekende term...

Door Tweakers user Vizzie, donderdag 31 juli 2014 14:20

Tja, je had beter kunnen stemmen met je portemonnee. Liever iets langer zonder TV dan zo'n organisatie m'n geld gunnen. Nu denken ze dat ze met dit soort shit weg kunnen komen (en dan kunnen ze dus blijkbaar soms ook).

Door jehannes, donderdag 31 juli 2014 14:25

Jammer om te horen dat jij en anderen hiervan het dupe zijn >< er kan altijd iets fout gaan maar er zijn teveel wensen over daarom bestel ikzelf zo weinig mogelijk online.

Ik ben zelf wel tevreden met MM ook al koop ik er niks ze hebben de beste showroom om alles te bekijken ^^ dus bij MM het product bekijken of het bevalt dan hun een kans geven met concurrentie prijzen als ze dat niet willen dan ergens anders heen gaan en als het niet op voorraad is dan loop ik ook weg.

Ook al wordt het netjes bezorgd de leveranciers vliegen over de klinkers met zo'n gang dat zelfs een trilplaat overlijden kan tijdens de rit :P en het ligt misschien niet aan de bezorgers ik wil niet kwaad spreken over hun ze doen hun best met de middelen die ze hebben.


Ieder geval succes en hoop dat het gunstig afloopt en als het goed afloopt plaats het aub.

Mvg jehannes.

Door Tweakers user Remz, donderdag 31 juli 2014 14:51

MediaMarkt klantenservice is verschrikkelijk. Heb ooit een headset gekocht en deze netjes uit de verpakking gehaald en getest, het geluid was slecht en microfoon te gevoelig, daarom direct een retour aangevraagd. Na pas 11 dagen kreeg ik een reactie dat een retour niet mogelijk is als het product uit de verpakking is gehaald.

Vervolgens gereageerd dat MM geen kans biedt om het product te testen zonder deze uit de verpakking kan halen en dat de kwaliteit die ik had verwacht bij een prijzige headset niet voldoet. Nooit meer antwoord op gehad, uiteindelijk via V&A verkocht.

Door Tweakers user Pataar, donderdag 31 juli 2014 15:20

Ik wou ook een rode Nokia Lumia 920 bij de MM gaan halen aangezien die daar op dat moment 303 euro kostte (althans aangegeven op de webshop).
Op de MM site stond dat hij in Roermond leverbaar was. Dezelfde dag naar de MM gegaan en daar krijg ik te horen dat ze alleen telefoons met een t-mobile abonnement verkopen. Er waren nog wel 2 telefoons in de MM in Heerlen. Dezelfde dag daar naartoe gegaan aangezien ze er een appart gelegd hadden voor mij. Eenmaal daar aangekomen zegt de verkoper dat de telefoon 400 euro kost. Dit was niet de afspraak die ik gemaakt had met de verkoper in Roermond, wij hadden afgesproken dat ik hem voor webshop prijs kon meenemen. Toen nog een gesprek gehad met de filiaal manager die mij niet zo vriendelijk verzocht de winkel te verlaten.

Door Tweakers user ongewoongewoon, donderdag 31 juli 2014 15:28

Lighteye schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:27:
Och ja, Media Markt... blijkbaar is hun internetshop een ander bedrijf dan de winkel.

Zo stond ik een keer in Groningen in de winkel (weet niet meer zo welk artikel). In ieder geval op de webshop was het artikel goedkoper dan in de winke
Zelfde meegemaakt met een Sennheiser HD201 koptelefoon : voor <21 euro in de webshop te vinden, ik wou het graag meteen hebben dus ik een ruime 30 minuten gereden naar de dichtsbijzijnde mediamarkt en daar ging de koptelefoon voor +- 25 over de toonbank.

Beetje jammer. :(

Door Pietervs, donderdag 31 juli 2014 15:39

Ik Wait what?! Ik heb dus voor niks een vrije dag opgenomen.
Dat zou voor mij dus einde oefening zijn: ik zou de bestelling onmiddellijk annuleren, mijn geld terug eisen en een schadeclaim neerleggen voor de vrije dag die je genomen hebt. Want dit is gewoon te hufterig voor woorden: vrije dagen groeien niet aan de boom en medewerkers die snoeihard staan te liegen horen aangepakt te worden.

Annulering heb ik over gedacht maar dat duurt ook minimaal twee weken omdat het bij verschillende mensen op het bureau komt te liggen
Waarmee hun wangedrag beloont wordt (want de verkoop gaat gewoon door) en ze nog niets leren (en medewerkers dus ongestraft de volgende onwetende klant voor kunnen liegen).
Dan duurt het maar 2 weken: je hebt een gratis nummer, gewoon uit principe DAGELIJKS even bellen om te vragen waar je geld blijft. Op die manier is MM niet alleen een klant kwijt, maar maken ze ook nog eens een hoop kosten aan die annulering... En met wat geluk krijg je je geld wat eerder terug :)

Maar voor MM, Saturn, BCC en zo nog wat van die clubjes geldt, dat ik de spullen daar zelf afhaal. Hebben ze het niet op voorraad? Dan heeft de concurrent het wel en kunnen ze de boom in :+

Door Tweakers user Sand0rf, donderdag 31 juli 2014 15:52

Pietervs schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:39:
Ik Wait what?! Ik heb dus voor niks een vrije dag opgenomen.
Dat zou voor mij dus einde oefening zijn: ik zou de bestelling onmiddellijk annuleren, mijn geld terug eisen en een schadeclaim neerleggen voor de vrije dag die je genomen hebt. Want dit is gewoon te hufterig voor woorden: vrije dagen groeien niet aan de boom en medewerkers die snoeihard staan te liegen horen aangepakt te worden.
Achteraf gezien was dat wellicht ook wel de beste oplossing geweest. Ik heb nog wel in het ticket erbij gezet dat het hun zou sieren als er een vorm van compensatie zou komen maar ik heb daar maar niet al te veel hoop bij...

Door Tweakers user WhiteDog, donderdag 31 juli 2014 16:19

Zover ik begrepen had heeft elke MM zijn eigen filiaalhouder waardoor de prijzen onderling kunnen verschillen. Ik vraag me dan ook af wie de uitbater is van de MM webshop en daar de prijzen bepaalt.

Kan best mogelijk zijn dat je als MM uitbater "verplicht" bent om mee te stappen in het "webshop verhaal" en daar maar een beperkte marge op krijgt. Dan zou ik als uitbater ook geen toestel van 400 ¤ aan 303 ¤ gaan verkopen.

Alleen is zo'n concept anno 2014 gewoon achterhaald. Je krijgt aan geen mens uitgelegd dat een webshop met dezelfde naam eigenlijk een "andere" winkel is :P

Door Tweakers user onok, donderdag 31 juli 2014 17:11

Ik vind de reacties hier wel een klein beetje overdreven hoor. Ja, er werden slordige fouten gemaakt, maar uiteindelijk levert dit alleen een vertraging op van 10 dagen. En dat je je dag vrij kwijt bent is vervelend, maar daar kan de mediamarkt echt niks aan doen. Dan had je maar een betere baan moeten zoeken, een waarbij je gewoon een dagje thuis kunt werken bijvoorbeeld :P

Probeer voor de gein eens een internetabonnement te bestellen bij kpn. Levertijd: 2 tot 8 weken!!! Ik bedoel... wtf... zitten die gasten nog in het stenen tijdperk ofzo? De installatiepakketten worden daar nog met paard en wagen bezorgd.

Door TheWitcher, donderdag 31 juli 2014 18:11

Het is of ik mijn eigen verhaal zat te lezen, maar dan EG Computer Specialisten ipv MM en PACKS ipv DynaLogic. God wat heb ik lang aan de telefoon gehangen en mezelf geërgerd door die lui. En dan schrijf ik achteraf een review hier op tweakers en dan krijg ik een reactie met "we zijn van mening dat we er niet veel aan hebben kunnen doen" (http://tweakers.net/shopr...specialisten/shopreviews/ ). Dat vind ik nog wel het allerkwalijkst, dat ze hun gestuntel niet toegeven en onwaarheden verkondigen.

Door Tweakers user tilburgs82, donderdag 31 juli 2014 19:08

Ik koop niks meer bij de mediamarkt.
Vele jaren terug laptop gekocht. Dezelfde week problemen met batterij. Ik contact gezocht met Sony, bleek de laptop al een keer ter reparatie aangeboden te zijn geweest bij Sony, ofwel mediamarkt heeft mij een 2e hands laptop verkocht.
Ergste van alles, laptop stond bij Sony ook al geregistreerd op iemands anders naam.

Nee, nooit meer mediamarkt voor mij.

Door Tweakers user Petervanakelyen, donderdag 31 juli 2014 19:18

onok schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:11:
Ik vind de reacties hier wel een klein beetje overdreven hoor. Ja, er werden slordige fouten gemaakt, maar uiteindelijk levert dit alleen een vertraging op van 10 dagen.

Probeer voor de gein eens een internetabonnement te bestellen bij kpn. Levertijd: 2 tot 8 weken!!! Ik bedoel... wtf... zitten die gasten nog in het stenen tijdperk ofzo? De installatiepakketten worden daar nog met paard en wagen bezorgd.
Dat een ander bedrijf het zo mogelijk nóg slechter doet, is natuurlijk geen excuus. Een vetraging van 10 dagen lijkt mij toch een behoorlijke vertraging (met dus alle reden tot klagen).

[Reactie gewijzigd op donderdag 31 juli 2014 19:19]


Door Tweakers user we_are_borg, donderdag 31 juli 2014 21:50

Media Markt is z'n winkel waar je gaat kijken en als je iets wilt hebben snel naar een beter winkel toegaat. Media Markt is heel slecht in het houden van afspraken en service is zeer ver te zoeken zoals je al heb gemerkt.

Waarschijnlijk als je dit op Facebook en/of Twitter had gegooit had je gelijk contact gehad en een oplossing.

[Reactie gewijzigd op donderdag 31 juli 2014 21:50]


Door Tweakers user 318025, donderdag 31 juli 2014 22:22

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met de MediaMarkt, en daarom zul je mij ook geen blogpost zien schrijven over MediaMarkt :X Want ja als het allemaal goed gaat, inclusief klantenservice dan heb ik nooit zo'n zin om dan ook nog eens een heel verhaal over mijn positieve ervaring te schrijven.

Maar wat ik probeer te zeggen eigelijk is dat je mensen vaak alleen hoort wanneer het niet goed gaat, want een slechte winkel is MediaMarkt beslist niet en ik koop er liever dan bij een kleine computerwinkel bijvoorbeeld.

Want als je bij zo'n computerwinkel een object van drie tientjes koopt en het gaat stuk en je gaat garantie claimen dan gaan ze nog moeilijk doen ook, terwijl de MediaMarkt dan waarschijnlijk gewoon direct het apparaat omruilt of je geld terug geeft.

Oh en de prijzen bij MediaMarkt zijn echt scherp, en dat is toch wel de voornaamste reden waarom ik bij MediaMarkt koop.

Door Tweakers user Mrjraider, donderdag 31 juli 2014 23:31

Ik ken het wel.. Daarom bestel ik altijd wat en haal ik het op bij de dichtsbijzijnde MM... Scheelt een hele boel gezeur en dan is weliswaar het "voor 22.00 uur besteld, morgen in huis.." niet van toepassing maar dan heb ik in ieder geval mijn bestelde product op tijd... :+

Door Tweakers user Kevinp, vrijdag 1 augustus 2014 08:20

Klantenservice is bij veel (internet) winkels ver te zoeken. Vaak verwijzen ze naar de fabrikant iets wat ze eigenlijk niet mogen doen.

Daarom probeer ik dan ook producten te kopen van fabrikanten die een goede service afdeling hebben. Doet de winkel moeilijk.

Door Tweakers user Brammos85, vrijdag 1 augustus 2014 08:44

Kan alleen maar spreken van mijn ervaringen in Breda. Wanneer ik daar een product koop en aangeef dat het online voordeliger is kreeg ik het tot nu toe altijd voor de lagere prijs mee.

Door Tweakers user MrPan, vrijdag 1 augustus 2014 09:35

Jullie hebben daar natuurlijk niets aan, maar ik heb alleen maar positieve ervaringen met MM en ook met Saturn(zelfde bedrijf). Ik heb maar één keer iets, geheugenstick, online besteld.
Of het nou om prijs aanpassen gaat, omdat het ergens anders goedkoper is, of het om reparatie gaat (trackpad MBA, ¤169, coulance), imac had kuren, de volgende dag omgeruild( had hem dus net één dag), iphone 4s deksel achter door midden, wel binnen twee jaar, geen probleem.
Afdingen gaat meestal ook prima.
Laatst een game, wolfenstein voor ps3, stond in het krantje voor ¤39. Dus ik er heen, was pas vanaf maandag geldig. Normale prijs was ¤55. Hebben ze toch de prijs aangepast.
Je moet ook wel geluk hebben ermee natuurlijk.

Door Tweakers user h4ze, vrijdag 1 augustus 2014 10:36

MM Heeft nooit niks op voorraad , Morgen in huis is hun grootste leugen.

Door Tweakers user R3M1, vrijdag 1 augustus 2014 12:07

h4ze schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:36:
MM Heeft nooit niks op voorraad , Morgen in huis is hun grootste leugen.
Ietwat overdreven reactie; ik ben vaak genoeg weglopen met artikelen die in hun magazijn hebben liggen (Eindhoven). Van TV's tot computers.

Door Tweakers user R3M1, vrijdag 1 augustus 2014 12:07

R3M1 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:07:
[...]


Ietwat overdreven reactie; ik ben vaak genoeg weglopen met artikelen die in hun magazijn liggen (Eindhoven). Van TV's tot computers.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 augustus 2014 12:08]


Door Tweakers user aidanl, vrijdag 1 augustus 2014 12:19

Zelf ook al is problemen gehad met MediaMarkt. Ik had een tablet gekocht die niet op voorraad was, wel betaald en zou gebeld worden wanneer die binnen kwam. Hele tijd niets meer van gehoord dus ben er achter aan gegaan. Wanneer je ze opbelt neemt 9 van de 10 keer niemand op en zit je meer als 15 min per keer suf te luisteren naar "Hold the line" van Toto. Uiteindelijk kreeg ik iemand te pakken, die zou me de volgende dag terug bellen. Niet gebeurd uiteraard. Nadat ik eindelijk weer langs dat inmiddels hatelijke liedje heen was gekomen (nog steeds nachtmerries van) bleek dat ze er nog 1 in een andere vestiging hadden. Ik kon zo naar die andere locatie gaan en die tablet mee nemen. Toen ik daar kwam hadden ze inderdaad de tablet, en moest ik langs de klanten service. Hier werd mij vervolgens verteld dat ik hem niet kon mee nemen omdat de bon van de eerste locatie niet geldig was voor de andere locatie.

Conclusie: Ik heb ze heel vriendelijk verteld dat ze tablet konden steken waar de zon niet meer schijnt en mijn geld terug geeisd. Gelukkig werkten ze daar wel een beetje in mee, hoewel dit alleen kon op de eerste vestiging.

Wanneer een product dus niet op voorraad is in MediaMarkt, gewoon naar een andere winkel gaan. Het gedoe is het echt niet waard!

Door Tweakers user T-Forever, vrijdag 1 augustus 2014 12:33

Het enige waar ik bij de MediaMark bij zit is het volgende, de website word beheerd vanuit duitsland (iig vooraadbeheer). Ik heb meerdere malen gehad bij witgoed dat deze in het duits ingesteld staat.

Bij de eene keer dat ik er wel een tv kocht, heb ik 400 euro van de prijs afgekregen ivm gegarandeerde laagste prijs, dezelfde tv stond net in aanbieding in een andere winkel. Dat betreft zijn ze zeer coulant.

Door M.Cae, vrijdag 1 augustus 2014 13:11

Ik heb nog nooit iets op de website van de Mediamarkt besteld, maar ik heb wel vaak gehad dat de prijs in de winkel zelf duurder was dan die in de webshop van MM.

Ik ben dan altijd naar zo'n mannetje gegaan en verteld dat ik het ding voor de webshop prijs wilde hebben en het anders gewoon via de webshop of ergens anders zou bestellen.
Ik heb nog nooit gehad dat ze niet hierin mee gingen...

Door Tweakers user 318025, vrijdag 1 augustus 2014 20:28

h4ze schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:36:
MM Heeft nooit niks op voorraad , Morgen in huis is hun grootste leugen.
Dat klopt dus niet want toen ik mijn mijn gasfornuis oven comibinatie bestelde, en koel-vries combinatie heb ik het de volgende dag gewoon ontvangen en ik had pas om 21:00 besteld.

Door Tweakers user lapzwans, zaterdag 2 augustus 2014 11:40

Wat mij opvalt is dat je "oude" TV, Eerste prijsvermelding: vrijdag 13 februari 2009 nu al stuk is. Het lijkt er dus meer en meer op dat ze tegenwoordig spul maken wat tussen de +/- 5 & 10 jaar stuk gaat.

Door Tweakers user 318025, zaterdag 2 augustus 2014 17:47

Mijn Nexus 7 die ik bij de MediaMarkt in Duitsland kocht is gister ook overleden, dus ik dat ding terug gebracht naar de Duitse MediaMarkt en vertellen die doodleuk dat het kan zijn dat ik eventueel voor de reparatie moest betalen.

Ik heb ze alvast gewezen op het effect van social media en dat ik gewoon recht heb op twee jaar garantie, maar het lijkt erop dat ook MediaMarkt zich achter de fabrieksgarantie verschuilt dus het is afhankelijk wat Asus nu gaat doen.

Maja de service zal niet beter zijn bij de gemiddelde concurrent, ze verschuilen zich allemaal achter de fabrieksgarantie.

Door Tweakers user Enai, maandag 4 augustus 2014 12:29

Remz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:51:
MediaMarkt klantenservice is verschrikkelijk. Heb ooit een headset gekocht en deze netjes uit de verpakking gehaald en getest, het geluid was slecht en microfoon te gevoelig, daarom direct een retour aangevraagd. Na pas 11 dagen kreeg ik een reactie dat een retour niet mogelijk is als het product uit de verpakking is gehaald.

Vervolgens gereageerd dat MM geen kans biedt om het product te testen zonder deze uit de verpakking kan halen en dat de kwaliteit die ik had verwacht bij een prijzige headset niet voldoet. Nooit meer antwoord op gehad, uiteindelijk via V&A verkocht.
Hé! Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, bij de Mediamarkt in Brussel. Headset gekocht, belabberde geluidskwaliteit, terug naar de winkel, anderhalf uur staan aanschuiven! en toen te horen gekregen dat een retour niet mogelijk is.

Door Tweakers user Xantios, maandag 25 augustus 2014 22:12

Dat probleem met gebruikte producten ken ik helaas maar al te goed van de MM.
gewoon de doos van een set Logitech speakers opnieuw dicht getaped en verkopen als nieuw ( voor de nieuw prijs )

Ook een EEE PC ( en mazzelpik die ik ben, bij MyCom het zelfde probleem )
start het ding voor het eerst op, staat er al een account op.

Wat een graf winkel....
ik mijd die keet als de pest ( MM Eindhoven overigens )

Door Tweakers user Hamiko, donderdag 8 januari 2015 21:52

Klinkt een beetje als mijn verhaal maar dan met Bol.com. Bovendien gingen er 4 weken overheen ;). T&T code gekregen, nazicht status gaf aan 'geannuleerd door ontvanger' (=ben ik dus, vreemd?). Na veel en overloos gebel, gezeur en confrontatie met een fout in hun systeem (order annuleren kon maar als product werd teruggestuurd, maar TV was spoorloos verdwenen, dus retour en annulering ging niet - wisten ze aanvankelijk geen raad mee), kreeg ik mijn geld terug. Diezelfde dag stond de verloren TV wel voor de deur. Logistiek is mystiek ... soms ;).

Door Tweakers user TWeaKLeGeND, zaterdag 10 januari 2015 18:07

Mediamarkt webshop is mediamarkt Rotterdam Alexander, alle 4 filialen (3+saturn die inmiddels een primark is geworden) in Rotterdam gaan dan ook mee met webshopprijzen in mijn ervaring

Reageren is niet meer mogelijk